Stap 2: Aanvragen VECOZO-certificaat
Een VECOZO-certificaat aanvragen doet u in een aantal stappen. Die stappen vindt u hieronder.
Let op: u heeft een AGB-code nodig om u aan te kunnen melden bij VECOZO. Zie hiervoor Stap 1: Aanvragen AGB-code.
1. Aanmelden als klant bij VECOZO
Bent u nog geen klant bij VECOZO? Om een VECOZO-certificaat te regelen, meldt u zich eerst als klant aan bij VECOZO op de aanmeldpagina van VECOZO.
Bent u zelf al bij VECOZO aangesloten? En wilt u een nieuw certificaat hebben voor andere gebruikers binnen uw organisatie? Dit kunt u doen als contactpersoon van uw praktijk of instelling. Meer informatie leest u op de pagina 'Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan? van VECOZO.
Voor aanpassingen in gegevens van een bestaand VECOZO-certificaat kunt u het wijzigingsformulier gebruiken.
2. Ontvangen pincode en gebruikersnummer
Na een succesvolle aanmelding ontvangt u binnen vijf dagen een gebruikersnummer via de mail. In uw persoonlijke berichtenbox van VECOZO krijgt u een pincode. Daarmee kunt u uw VECOZO-certificaat installeren in de volgende stap.
3. Installeren
Volg de instructies van VECOZO voor de installatie van uw VECOZO-certificaat. Na installatie van het certificaat kunt u hiermee inloggen op het PGB Portaal. Hiervoor gebruikt u het apparaat en de internetbrowser waarop u het VECOZO-certificaat heeft geïnstalleerd. Meer informatie leest u op de website van VECOZO.